Valikko 3 / 2018

Seuran somen punainen lanka hukassa?

Tehdäänkö seurassanne somepäivityksiä mietityn suunnitelman pohjalta vai ovatko päivitykset ehtimisen tai muistamisen varassa? Työtä ei helpota lukuisten eri kanavien määrä - missä palvelussa seuran kannattaa olla mukana ja millaisella viestillä? Seuralle sopivien välineiden, työtapojen ja toimivien verkostojen löytäminen vaatii aikaa ja opettelua, mutta lopulta ahkeruus palkitaan.

Maaliskuun Seura-Akatemiassa (21.3.) keskitytään seuran someviestintään Volttimedian Nina Rantalankilan johdolla. Some-workshopissa rakennetaan seuralle somesuunnitelman runkoa seuran tärkeimpien tapahtumien ympärille: mietimme mistä haluamme kertoa ulospäin ja millä kanavilla niistä olisi paras kertoa. Osallistujille lähetetyn ennakkotehtävän avulla tutustutaan puolestaan seuran somen nykytilaan ja saadaan kouluttajalta vinkkejä sen kehittämiseen.

Viestinnän kouluttaja Rantalankilalla on kokemusta muun muassa eri sosiaalisen median kanavien sisällöntuotannoista ja seurannasta, blogisisältöjen suunnittelusta sekä videotuotannoista. Lisäksi hänellä on näkemystä seuratoiminnasta eri rooleissa.
 

Rantalankila vastasi maaliskuun Mistä tuulee? -kysymyksiin seuraavasti:

Mikä sinua ihastuttaa?

On aina kiva nähdä, kuinka joku arkinen asia on saatu nokkelasti puettua toimivaksi somejulkaisuksi tai mainokseksi.

Mikä sinua vihastuttaa?

Jos laitteet tai sovellukset tökkivät eivätkä hommat sen takia etene, niin tunnen kuinka harmaat hiukset lähtevät kasvamaan.

Kenelle haluaisit lähettää terveisiä?

Urheiluseurojen somevastaaville: tartu rohkeasti uusiin ideoihin ja testaa mikä toimii parhaiten. Kokeile, opi kokeilustasi ja kokeile sitten uudestaan.
 

***

Ilmoittaudu mukaan Seura-Akatemian Some-workshopiin 14.3. mennessä.

Workshopin teemoina ovat muun muassa:

•    somesuunnitelman ja julkaisukalenterin rungon rakentaminen,
•    uutisten hyödyntäminen eri kanavissa sekä
•    parhaat tavat hyödyntää jo olemassa olevia kanavia.

Kouluttaja käy etukäteen läpi seurojen somekanavat ja tutustuu niiden nykytilaan. Lisätietoja workshopista ja ilmoittautumisohjeet löydät tästä.

 

Minttu Koivumäki

Markkinoinnin ja viestinnän suunnittelija